tisdag 1 februari 2011

nämen...

Ledde nybörjare i yoga fredag, lördag, söndag. Kul och kändes uppskattat. Jag la upp det på ett nytt sätt den här gången. Tidigare är det solhälsning A som gällt första kurstillfället för nybörjare. Och det är säkert bra och rätt för vissa grupper. Den här gruppen kunde köra på lite längre direkt. På lördagen, tillfälle 2, fick de hela stående serien. På söndagen, tillfälle 3, fick de vara tillsammans med de som yogat med mig i drygt ett år. Då fortsatte vi fram till och med Marishyasana B. 2,5 timme höll vi på. Det funkade bra. Inledningsvis körde jag teknik på Parsvakonasana och Prasarita Padottanasana. Sen direkt till Viktutmaning med Åsa.
Igår hittade jag fullt med ursäkter och yogade inte. Idag skulle det bli av. På köksgolvet. Allt gick bra. Kroppen kändes lätt och medgörlig. Jag kände mig glad och fylld av energi. I Setu Bandhasana sträcker jag nacken. På med tigerbalsam. All energi försvinner och jag tar fram spikmattan och lägger mig på den. Skit också. Nacken är överhuvudtaget inget vidare. Ofta ofta ond. Inte kul. Måste komma på nå´n strategi så jag slipper nackproblem....
Namasté

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar